Fotoblog: een bliksembezoek aan sfeervol Bologna

Dagje Bologna - Reisvlinder.nl

Tijdens onze stedentrip in Florence brachten wij ook een bliksembezoek aan Bologna. Geen slecht idee, want deze sfeervolle studentenstad bracht ons een oase van rust na de hectiek in het toeristische Florence.  Hoewel we maar een ochtend in Bologna waren, heb ik uiteraard wel aardig wat foto’s geschoten die ik in dit fotoblog graag met je deel.

Toen we onze stedentrip naar Florence wilden boeken, zijn we natuurlijk eerst op zoek gegaan naar de goedkoopste tickets met de meest gunstige vliegtijden. De keuze viel op een ticket naar Bologna voor slechts 60 euro per persoon. Op de heenweg namen we vanaf het vliegveld van Bologna de rechtstreekse bus naar het treinstation van Florence. Dit kostte ons 20 euro en een hele middag wegbranden in een bloedhete bus zonder airco. Normaal gesproken duurt de rit hooguit anderhalve uur, maar wij stonden helaas de halve middag in de file. Weg gunstige vliegtijden!

Op de terugweg besluiten we het anders te doen. ’s Ochtends stappen we na het ontbijt in de airconditioned trein die in slechts 35 minuten naar het centrum van Bologna rijdt. Daar droppen we op het treinstation onze bagage in een kluisje om vervolgens een ochtend door Bologna te struinen en nog een lunch op een zonnig terrasje mee te pakken. Een heerlijke ochtend, want wat heeft Bologna ons verrast! Wat een mooie stad met een fijne sfeer en vriendelijke mensen.

Bologna: stad van de bogen

Vanaf het treinstation wandelen we richting Piazza Neptune en Piazza Maggiore waar we onze ogen uitkijken. We slenteren door smalle steegjes met kleurrijke gebouwen, ontdekken verborgen grachtjes en lopen onder de vele bogen door. Bologna is de stad van de zogenaamde portici; de langste overdekte zuilengalerij ter wereld is bijna vier kilometer lang en telt maar liefst 666 bogen. Ideaal als het regent of als je op een bloedhete dag verkoeling zoekt.

Nadat we door het historische centrum gewandeld hebben, is het tijd om te lunchen in het zonnetje. Bologna barst van de gezellige terrasjes, dus genoeg keuze. Helaas moeten we na deze voortreffelijke galgenmaal (een salade en antipasti) toch echt de bus naar het vliegveld halen. Met pijn in ons hart nemen we afscheid van Bologna. Ons bezoek was helaas veel te kort, maar lang genoeg voor een verpletterende eerste indruk. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom een keer terug en dan blijf ik langer. Dat beloof ik, Bologna!

Dagje Bologna - Reisvlinder.nldagje bologna reisvlinder (7)dagje bologna reisvlinder (1)dagje bologna reisvlinder (8)

dagje bologna reisvlinder (9)

dagje bologna reisvlinder (2)

dagje bologna reisvlinder (11)

dagje bologna reisvlinder (12)

dagje bologna reisvlinder (14)dagje bologna reisvlinder (15)dagje bologna reisvlinder (13)dagje bologna reisvlinder (3)dagje bologna reisvlinder (16)dagje bologna reisvlinder (17)dagje bologna reisvlinder (4)dagje bologna reisvlinder (18)dagje bologna reisvlinder (20)dagje bologna reisvlinder (5) dagje bologna reisvlinder (19)dagje bologna reisvlinder (21)Ben jij weleens in Bologna geweest en was je ook zo aangenaam verrast?

Deel dit artikel:
Tweet about this on TwitterShare on Facebook4Email this to someoneShare on Google+0Pin on Pinterest0